Select Page

Eden najprestižnejših mladinskih umetniških festivalov je festival Vizije, ki ga že leta prirejajo v Novi Gorici v organizaciji Javnega sklada Republike Slovenije za kulturne dejavnosti (JSKD).

V treh dneh festivalskega dogajanja se mladi iz vse Slovenije predstavljajo na mnogih umetniških področjih: gledališče, lutke, glasba, film in (nekaj zadnjih let) tudi fotografija, ki se predstavlja v okviru likovne dejavnosti. Zato festival v Novo Gorico privabi mnogo mladih ustvarjalcev, ki se potegujejo za nagrade s skupnim imenom Vizionar.

Do lanskega leta so našo šolo na Vizijah predstavljali le naši zelo uspešni lutkarji. Lansko leto pa sta se na Vizije prijavili tudi naši fotografinji Vita Bratkovič in Klara Jevšinek. Lanska tema natečaja je bila »Utrip grajenega prostora«. S svojo zgodbo se je Vita uvrstila med deset izbranih fotografov, ki so se lahko predstavili na skupinski razstavi festivala.

Tema letošnjih Fotovizij je bila »Drama vsakdana«, široka tema, ki je mladim fotografom odpirala nešteto interpretacijskih, vsebinskih in kompozicijskih možnosti.

Iz naše šole so se letos prijavile tri fotografinje: Špela Črešnar, Lori Zafošnik in ponovno Vita Bratkovič.
Lori je sestavila zgodbo iz že prej posnetih fotografij. Špela je predstavila zgodbo z naslovom Življenje na kmetiji in lepote neokrnjene narave. Vita pa se je po svojo »dramo vsakdana« odpravila na pokopališče in posnela zgodbo z naslovom Epilog.

Z domiselnimi motivi, perspektivami in kompozicijami svojih fotografij je Vita tudi letos prepričala žirijo in se ponovno uvrstila med (tokrat) dvanajst mladih fotografov, ki so se predstavili na skupinski razstavi festivala.

Vita Bratkovič je odlična pripovedovalka zgodb, ne le fotografskih. Svoje fotografije je opremila z opisi, ki so dodatno utemeljevali njeno fotografsko pripoved. Ob svoji fotozgodbi je zapisala:

»Odpravila sem se na pokopališče, kjer namesto dialogov, gibov, mask in kostumov našo dramo prikazujejo kamen, naravno ali umetno cvetje, sveče, angeli …

Kjer ni pomembno, koga ali kaj smo igrali, kako se pišemo, koliko smo s seboj prinesli na ta svet, tu in samo tu smo končno vsi enaki. Tu nam je končno vseeno, ali nam ploskajo ali jočejo ali se nam smejejo, kaj si mislijo o nas in kaj o nas govorijo.«

Na festivalu smo si lahko ogledali zgodbe vseh izbranih fotografov in videli, kako pestro in zanimivo so se lotevali zadane naloge. Kolaže fotografij si je mogoče ogledati na povezavi galerije Fotovizij (https://www.jskd.si/likovna-dejavnost/prireditve/foto_vizije_23/fotovizije_23_foto.htm).

A strokovna komisija v sestavi Sunčan Patrick Stone, fotograf, Nataša Kovšca, umetnostna zgodovinarka, recenzentka in predavateljica, ter Monika Ivančič Fajfar, producentka za likovno dejavnost je menila in odločila, da je fotozgodba Vite Bratkovič Epilog najboljša zgodba v kategoriji od 15 do 18 let in Viti dodelila naziv Fotovizionarka leta 2023!

»Mlada fotografinja je namesto dramatičnih prizorov vsakdanjosti, človeških poz in obraznih izrazov fotografirala predmete na pokopališču, kot so ugasle sveče in uvelo cvetje, ki jih lahko razumemo kot simbole končnosti bivanja v času in prostoru – ko človek ostane brez vseh karakteristik, s katerimi se identificira v življenju.« To je opis, ki ga je v utemeljitvi zapisala strokovna komisija.

Iz zapisa lahko sklepamo, da je bil ravno pristop k temi tisti, ki je dokončno prepričal komisijo, da je za  Fotovizionarko 2023 proglasila Vito Bratkovič.

Viti obetamo in želimo lepo kreativno prihodnost na področjih, ki jih bo izbrala v nadaljevanju svoje umetniške poti.

Vasja Eigner, mentor fotokrožka SŠSB

Fotografija: Sunčan Stone

 

 

 

 

 

 

 

Dostopnost