Select Page

Medšolska prijateljstva

Na naši šoli smo gostili 27 dijakinj in dijakov iz Španije

Gimnazijci iz Španije so naši prijatelji že skoraj 15 let. Oktobra lani smo jih ponovno obiskali v mestu Lorca, na srednji šoli Ros Giner Lorca. Ker so dijakinje in dijaki z juga Španije, kjer so temperature tudi januarja med 12 in 20 stopinjami, želeli doživeti zimsko pravljico, so nas obiskali januarja. Mi, dijakinje in dijaki SŠSB, pa smo jih gostili med 14. in 21. januarjem in z njimi preživeli res prijeten in malo drugačen teden.

Španci so z letalom iz Valencije prispeli v Trst in v soboto zvečer smo jih s plakati dobrodošlice v angleščini in v španščini, z zastavami in z glasnimi trobentami pričakali pred šolo. Nedeljo so preživeli pri družinah gostiteljicah, ki so jih popeljale na izlet v Maribor, na Pohorje, v Olimje …

V ponedeljek smo jih najprej povabili k prvim trem uram pouka, da so našo šolo in način poučevanja spoznali iz prve roke. Obiskali so tudi ure španščine, kjer so se Španci prelevili v profesorje španščine.

Po malici smo jim predstavili našo državo in našo šolo, pozdravila jih je gospa ravnateljica, sprejem pa je popestril tudi naš šolski bend. Vid, Kaja, Aneja in Ana iz 4. b so zanje pripravili kratek tečaj slovenščine in jih naučili pozdraviti, šteti po špansko in nekaj osnovnih fraz, da so se znali predstaviti tudi v slovenščini. Po tečaju in ogledu šole ter prestavitvi našega šolskega sistema se je v jedilnici že slišal zvok harmonik, za kar sta poskrbela Luka in Žiga iz 3. c. Naučili smo jih plesati polko in jedilnica se je v trenutku spremenila v plesišče, kjer je plesalo več kot 60 navdušenih plesalcev. Po plesu smo jim razkazali še mesto, čakal pa jih je tudi voden ogled bistriškega gradu in tamkajšnje razstave v angleščini.

Torek so Španci preživeli v prestolnici in na Bledu. Kljub obilici snega se nam je uspelo s pletnami zapeljati na otok, kar je bilo še posebej zanimivo doživetje. Navdušila pa jih je tudi blejska kremna rezina.

V sredo so spoznavali Pohorje. Zimski pohod na Treh Kraljih do Črnega jezera je bil zanje res nekaj posebnega. V četrtek pa smo dan preživeli na Rogli, kjer smo kljub sneženju in močnemu vetru Špance prvič postavili na smuči in jih naučili smučati (po progi za začetnike, seveda). Manj pogumni so se sankali in družili na snegu.

V petek dopoldne nas je v šoli čakal zanimiv izziv. Dijaki smo se razdelili v devet skupin in v računalniških učilnicah izdelali logotip, ki bi na izviren način ponazoril naše dolgoletno prijateljstvo. Logotipu smo morali dodati še slogan v treh jezikih. Izbrali smo tri zmagovalne logotipe, ki bodo krasili naše majice na naslednji izmenjavi. Po delavnicah smo si spekli vaflje z domačo marmelado, v telovadnici pa se pomerili še v odbojki, košarki in nogometu.

Petek zvečer je bil namenjen poslovilni zabavi. Šolski bend je pripravil nepozaben koncert s pesmimi v slovenščini, angleščini in španščini.

V soboto dopoldne smo se samo še objeli, potočili nekaj solz in se poslovili ter si obljubili, da se kmalu spet srečamo v Španiji.

Maja Kodrič Crnjakovič in Tanja Dabanovič z dijakinjami in dijaki

Prijateljska mednarodna izmenjava s Španijo

V času epidemije smo si z dijakinjami in dijaki iz srednje šole Ros Giner Lorca samo dopisovali, v letošnjem šolskem letu pa smo končno dobili priložnost, da ponovno odpotujemo v Španijo. Španci pa nas bodo obiskali januarja. Na naši šoli bodo od 14. do 21. januarja 2023.

Letošnjo izmenjavo smo posvetili podnebnim spremembam v obeh državah in v delavnicah razmišljali o tem, kako bi obe naši šoli spremenili tako, da bi bili bolj zeleni in okolju prijazni. Našli smo kar nekaj zanimivih in uporabnih rešitev.

Spoznavali smo novo kulturo, mesto Lorca, španski šolski sistem in obiskali tudi kar nekaj ur pouka španščine, angleščine, latinščine in drugih predmetov. Špancem smo predstavili svojo državo, oni pa na zelo živahen in dinamičen način (tudi s petjem in plesom) Španijo. 26 naših dijakinj in dijakov je bilo nastanjenih pri družinah, ki so jih izredno gostoljubno sprejele in za njih več kot odlično poskrbele. Res so nas vsi presenetili s svojo ljubeznivostjo in z gostoljubnostjo!

Obiskali smo tudi mesto Granada v Andaluciji, kjer smo imeli priložnost dan preživeti v drugi najbolj obiskani španski znamenitosti, v dvorcu Alhambra iz 14. stoletja in v vrtovih, ki ga obdajajo.

En dan smo posvetili filmski umetnosti in se podali v puščavo, kjer je Mini Hollywood in kjer so posneli ogromno ameriških vesternov in drugih filmov. V živo so nam zaigrali nekaj filmskih scen in nam razkazali filmsko opremo ter filmske plakate. V bližnjem safariju smo spoznali živali, ki živijo v puščavi, in uživali v šovu, kjer so bile glavne igralke papige.

Naslednji dan je bil posvečen športu. Obiskali smo mednarodni center za odbojko na mivki, kjer trenira španska prva liga. Spoznali smo glavnega trenerja in igralca, ki sta osvojila zlato olimpijsko medaljo. Po pogovoru v španščini in angleščini smo lahko nekaj ur preživeli na njihovih peščenih igriščih in igrali odbojko.

Zadnji dan smo preživeli v šoli in priredili skupni koncert. Na odru smo peli v španščini, angleščini in slovenščini. Njihov dijak, ki je plesalec flamenka, pa nas je naučil nekaj osnovnih korakov tega plesa.

Vrnili smo se v dveh skupinah – zaradi odpovedi leta je polovica dijakov ostala v Španiji še en dan dlje … In še marsikaj zanimivega se nam je zgodilo! Poslavljanje so tudi tokrat spremljale solze v potokih, zato se že zelo veselimo januarja, ko se spet vidimo. Dva dneva bomo preživeli v šoli, obiskali Bled in Ljubljano, dva dneva pa si dijaki z vročega juga Španije želijo preživeti na snegu – na Treh Kraljih in na Rogli.

¡Nos vemos en enero!

Maja Kodrič Crnjakovič in Tanja Dabanovič, vodji izmenjave z dijakinjami in dijaki

Ponovno na mednarodni izmenjavi – tokrat pri prijateljih v Španiji

Septembra 2018 smo v Srednji šoli Slovenska Bistrica gostili 34 dijakinj in dijakov iz srednje šole Ros Giner iz španskega mesta Lorca. Ker smo hoteli ujeti tople in sončne dni, smo se že oktobra odzvali njihovemu povabilu in se na njihovo šolo in v njihovo mesto na jugu Španije odpravili še mi. V Španijo je letos z letalom odpotovalo 29 dijakinj in dijakov vseh letnikov gimnazijskega in ekonomskega programa.

Izmenjava je trajala kar osem dni: konec tedna smo preživeli pri družinah gostiteljicah, med tednom pa so obiskali njihovo šolo in se potepali še po mestih Murcia, Aguilas, Cartagena in Granada.

Spoznavali smo njihov način življenja, se navajali na pozne večerje v vedno polnih restavracijah in barih, jedli tapase, churrose, tortilje in paello, očarali so nas z gostoljubnostjo in odprtostjo. Nekateri so dan preživeli na morju, v počitniški hišici z bazenom, drugi so se z ladjo odpravili na bližnji otok, tretji so se kopali v še vedno toplem Sredozemskem morju ali zgolj raziskovali mesto.

Dva dneva smo preživeli v šoli, pri pouku, nato pa v delavnicah, v okviru katerih smo debatirali v angleškem in španskem jeziku ter se posvetili primerjavi slovenskega in španskega šolskega sistema. Učili so nas plesati tradicionalni ples flamenco, bachato in salso, ogledali smo si tudi nekaj odlomkov iz muzikala Rock Giner, ki ga pripravljajo s pevskim zborom. Vsi smo sodelovali tudi v natečaju za najboljšo fotografijo, ki smo jo morali posneti znotraj šole ali na šolskem dvorišču. Zmagala je špansko-slovenska skupina, ki je posnela fotografijo z naslovom Fiendship/Amistad/Prijateljstvo (fotografijo lahko vidite spodaj).

Ostale dneve smo se odpravili na izlet v Murcio, ki je glavno mesto province, in si ogledali katedralo, središče mesta in univerzo, kjer bodo mnogi nadaljevali študij.

Očarala nas je tudi Andaluzija z mestom Granada. Zelo nam je bila všeč Alhambra, ogromna palača s čudovitimi vrtovi, ki je bila zgrajena v 14. stoletju. Alhambra, kjer srečaš množico turistov iz vseh koncev sveta, je dokaz mavrske kulture v Španiji in spretnosti muslimanskih, judovskih in krščanskih rokodelcev, obrtnikov in graditeljev.

V obmorskem pristaniškem mestu Cartagena smo raziskovali v muzeju podvodne arheologije, si ogledali rimsko gledališče in središče mesta.

Mednarodne izmenjave so vsekakor odlična priložnost za spoznavanje drugih kultur, njihovega načina življenja in učenje tujega jezika.

Maja Kodrič Crnjakovič in Tanja Dabanovič, mentorici mednarodne izmenjave

Avtorji fotografij: Carmen Baño in dijaki SŠSB

Za izmenjavo s partnersko šolo sva se odločili že drugič. Ponovno je bila to edinstvena izkušnja, saj gre, v nasprotju z ekskurzijo, za spoznavanje navad drugega naroda. V tem tednu sva šolo in ostale stvari dali na stran in se predali sproščenemu španskemu ritmu. Lorco sva sedaj poznali skoraj kot lasten kraj, zato sva si čas popestrili z odkrivanjem Murcie, Cartagene, Granade in Aguilasa. Po enem tednu poznega vstajanja brez pravega zajtrka, okrnjenega kosila s popoldansko siesto in kraljevske večerje nikoli pred deseto zvečer, smo popolnoma spremenili svoj bioritem. Vrnitev v bolj natrpane slovenske urnike, ki se začnejo in končajo bolj zgodaj, kjer vse poteka hitreje in brez t. j. španske sieste, nama je zato predstavljalo manjšo zmedo. V krajšem času se je bilo gotovo lažje privaditi na umirjeno življenje Špancev, kot preiti nazaj na hiter in neusmiljen, a vendarle domač ritem življenja. Ob prvi priložnosti bova prav gotovo utrdili novo stkana prijateljstva in obnovili stara.

Špela Kitak in Anja Sobočan, 4. B

Izmenjava v Španiji je bila odlična priložnost za spoznavanje nove kulture. Naučila sem se prilagajati njihovemu načinu življenja in poskusila veliko novih jedi. Spoznala sem, da so Španci veliko bolj sproščeni in se znajo bolje zabavati. Z veseljem bi se udeležila še kakšne izmenjave.

Laura Skrbinek, 2. b

Ta izkušnja je bila zame nepozabna. Španska kultura me je navdušila. Hrana je bila odlična, ljudje pa zelo prijazni, gostoljubni in odprti. Vem, da se bom v Španijo še vrnila.

Hana Brumec, 2. b

To je bil nepozaben teden; vse mi je bilo zelo všeč. Najbolj me je presenetilo to, da so Španci tako zelo odprti, gostoljubni in prijazni. Očarale so me tudi španske peščene plaže. Izmenjava je bila zame tudi odlična priložnost za poglabljanje znanja španskega jezika, ki je moj izbirni predmet tudi na maturi. Ko se odločiš, da se boš udeležil izmenjave in v tujini bival pri družini, ko stopiš izven svoje cone udobja, se začne pustolovščina.

Marisa Frešer, 3. b

Mednarodna izmenjava s srednjo šolo Ros Giner iz mesta Lorca v Španiji

Pretekli teden je našo šolo obiskalo 34 dijakinj in dijakov iz Srednje šole Ros Giner iz mesta Lorca v Španiji. Vrata svojh domov so na široko odprli naši dijaki in njihovi starši, ki so šest dni prijazno gostili naše prijatelje iz Lorce. Mednarodna izmenjava je bila ponovno odlična priložnost za učenje angleškega, španskega in slovenskega jezika, za spoznavanje druge kulture, za potepanje po Sloveniji, za druženje in sklepanje prijateljstev.

Prvi dan smo preživeli na naši šoli, kjer smo za naše goste pripravili prijazen sprejem v angleščini in španščini. Dogajanje je popestril tudi šolski bend. V delavnicah smo v desetih skupinah izmenjali izkušnje in primerjali obe državi. Posvetili smo se geografskim značailnostim, kulturi in umetnosti, športu, predstavili znamenitosti obeh držav, kulinariko in se posvetili stereotipom, ki veljajo za oba naroda. Stereotipe smo z izmenjavo mnenj rušili in ugotavljali, da imamo veliko skupnega.

Po delavnicah smo za Špance pripravili zabavne igre, s katerimi smo jih sprejeli v šolsko skupnost naše šole. Naučili smo jih nekaj slovenskih besed in se skupaj odpravili na sprehod po Slovenski Bistrici.

Drugi dan so si naši prijatelji ogledali Ljubljano in se odpeljali še do Bleda. Všeč jim je bila vožnja s pletno, zabavali so se tudi ob nepričakovanem skoku dveh oblečenih dijakinj, ki sta po nesreči padli v jezero.

Tretji dan smo se skupaj odpravili še čez mejo, v Zagreb. Poleg znamenitosti smo obiskali Muzej prekinjenih ljubezni, jedli čevapčiče in se sprehodili po najdaljši ulici bivše Jugoslavije.

Konec tedna so Španci preživeli pri družinah: nekateri so dan preživeli na trgatvi, drugi so jih odpeljali na izlet v Maribor in na Roglo, pojedli so tudi značilno slovensko nedeljsko kosilo z obvezno govejo juho.

Zadnji dan so dijaki dopoldne preživeli pri pouku: največ jih je bilo seveda aktivnih pri urah telovadbe, uro španščine pa smo izkoristili za to, da so bili naši “profesorji” španski dijaki.

Predstavili so nam španski šolski sistem, urnik, šolske predmete in svoje mesto. Zanje smo pripravili še prav poseben kviz Kahoot o Sloveniji. Na vprašanja so zadnji dan izmenjave brez težav odgovarjali in izkazalo se je, da že zelo dobro poznajo Slovenijo.

29 dijakinj in dijakov gimnazijskega in ekonomskega programa SŠSB bo v Španijo odpotovalo že 6. oktobra. Tam bomo preživeli ves teden. Se že veselimo!

Dijakinje in dijaki z mentoricama mednarodne izmenjave Majo Kodrič Crnjakovič in Tanjo Danabović

Danska od blizu

Danska od blizu je vsakoletni projekt, ki ga organizira Društvo slovensko-danskega prijateljstva že zadnjih 22 let. To leto sem imela priložnost, da se te nepozabne ekskurzije na Dansko udeležim tudi jaz.

Pot proti prečudoviti Danski se je začela 1. septembra, ko sem na avtobus sedla s so-sošolcem Izidorjem in še s štiridesetimi dijaki iz vseh koncev Slovenije. Ker je pot bila zares dolga, smo na avtobusu imeli čas za spoznavanje in ustvarjanje novih prijateljstev. Vožnjo pa smo si tudi krajšali s učenjem danske himne. Po skoraj 1500 prevoženih kilometrov smo v nedeljo dopoldan končno prispeli na Dansko. Naša prva danska postojanka je bil otok Romo, kjer smo imeli priložnost skočiti v osvežujočo Severno morje. Nato smo se odpravili v najstarejšo Dansko mestece, Ribe. V Ribah smo obiskali vikinški muzej, zvečer pa smo si privoščili okusno večerjo v mongolski restavraciji, pravi raj za naše brbončice.

Naslednji dan smo obiskali deželo lego kock. V Legolandu smo obujali spomine otroških dni in občudovali modele zgradb, svetovnih znamenitostih, mest in živali narejenih iz lego kock. Po zabavnem popoldnevu v Legolandu smo se odpravili proti Severni Jutlandiji v mesto Nykobing Mors, kjer so nam dijaki gimnazije Morso pripravili prijazen sprejem in toplo dansko večerjo. Vsak je spoznal svojega danskega gostitelja, pri katerem smo bivali naslednja dva dni. V času bivanja pri moji gostiteljici Mariji sem spoznala danski način življenja, njihove navade, kulinariko in se tudi naučila nekaj danskih besed. V torek zvečer smo z dijaki iz Slovenije pripravili muzikal v angleščini, s katerim smo Dancem na gimnaziji Morso predstavili Slovenijo.

Občinstvo je bilo nad muzikalom, ki je bil obarvan s slovenskimi tradicionalnimi pesmimi in glasbili kot so citre in harmonika, naravnost navdušeno. Po našem nastopu pa je sledila pogostitev s tradicionalnimi slovenskimi jedmi in pijačo in še slovensko-danska dijaška zabava do jutranjih ur. Z Danci smo se vsi zelo dobro ujeli in nam je bilo zelo težko pri srcu, ko smo se v sredo zjutraj morali posloviti. Po slovesu od naših danskih prijateljev smo se odpravili v moderno galerijo Aaros, ki je znana po mavrični panorami, s katere lahko uživaš v prečudovitem razgledu na mesto Aarhus. V galeriji smo si ogledali številne risbe, slike in skulpture sodobne umetnosti.  Pot nas je nato vodila v pravljično mestece Odense, kjer smo obiskali rojstno hišo največjega danskega književnika Hansa C. Andersena in se sprehodili po mestnem jedru ter uživali ob dragi danski kavici. Sledila je vožnja po prelepi danski pokrajini, ki je zelo uravnana in polna ogromnih vetrnic. Na poti do hostla smo se ustavili na najvišjem vrhu Danske. Čeprav tej vzpetinici Danci pravijo gora, je za Slovence to prej kakšen grič ali hribček, saj je njegova nadmorska višina le 173 m.

V četrtek smo obiskali mogočno katedralo z grobnicami mnogih danskih vladarjev in muzej z vikinškimi ladjami v mestu Roskilde. Naša pot se nadaljuje v mestu Helsingor, kjer stoji veličasten grad Kronborg, ki je znan po Shakespearovi zgodbi o Hamletu. V gradu smo si ogledali temačne katakombe in se povzpeli na najvišji razgledni stolp. Čeprav so na vrh razglednega stolpa vodile številne stopnice in smo vsi komaj lovili sapo, se je zaradi osupljivega razgleda vse splačalo. Naša končna postaja ta dan je bila mednarodna gimnazija Helsingor International Hojskole, na kateri smo ponovno izvedli slovenski večer in tako dijakom iz vseh koncev sveta predstavili našo domovino. Preostanek našega popotovanja smo preživeli v danski prestolnici. V Kobenhavnu smo si najprej ogledali renesančni grad Rosenborg, ki je izredno bogato opremljen s pohištvom in umetninami. V gradu smo si ogledali razkošno zakladnico, v kateri sem videla več draguljev, biserov in zlata kot kdajkoli prej v življenju. Popoldan smo preživeli v bolj političnem duhu, saj smo obiskali slovensko veleposlaništvo in danski parlament. Seveda pa nismo izpustili ogleda znamenitega kipa male morske deklice. Po obilni večerji v samopostrežni restavraciji Ankara smo odšli v zabaviščni park Tivoli. Tivoli je eden najstarejših in največjih zabaviščnih parkov v Evropi, ki je poln restavracij, prelepih vrtov, trgovinic s spominki in seveda, najpomembnejše, vlakcev smrti in vrtiljakov. Tivoli je res pisan na kožo ljubiteljem adrenalina in tudi sama sem premagala strah pred     63-metrskim prostim padom. Zadnji dan je bil namenjen raziskovanju Kobenhavna in druženja z novimi prijatelji. Sprehajali smo se po mestu, nakupovali in si tudi privoščili slastne vaflje. Naš čas se je hitro iztekel in tako smo se v poznih popoldanskih urah vkrcali na trajekt ter zapustili čarobno Dansko. Pred nami je bila ponovno dolga pot do doma, ki smo si jo popestrili s petjem slovenskih, angleških in tudi danskih pesmi.

Ekskurzija na Dansko je bila res nepozabno doživetje, ki bi ga z veseljem ponovila. V tem tednu sem spoznala dansko kulturo, kulinariko, njihove navade in način življenja, navezala veliko novih prijateljstev in se tudi kaj novega naučila. Danska mi bo vedno ostala v lepem spominu.

Kaja Gajšt, 3. a

Dolgoletno prijateljevanje z dijaki iz Španije

Naše prijateljstvo s srednjo šolo Ros Giner iz španskega mesta Lorca traja že skoraj 10 let.

Povezujejo nas različne teme: jezikovne in kulturne vsebine, glasbene dejavnosti, šport in likovno ustvarjanje … Letošnjo mednarodno izmenjavo namenjamo športnim aktivnostim. Španci so septembra v Slovenski Bistrici spoznavali Pohorje, se učili igrati frizbi, tekmovali v odbojki, pa tudi našega bivšega dijaka in svetovnega prvaka v MXGP Tima Gajserja smo pozdravili ob povratku z zadnje tekme v Ameriki.

Dijaki iz Lorce 2016

Januarja 2017 bo 25 dijakinj in dijakov naše šole odpotovalo v Španijo, v Lorco. Le kaj nam bodo tokrat pripravili naši španski prijatelji?

Maja Kodrič Crnjakovič

Dežela vetra iz prve roke

Dva gimnazijca Srednje šole Slovenska Bistrica sva se znašla na nagradnem devetdnevnem izletu po kraljevini Danski.

V soboto, 3. 9., sva se z Elo Plavec skupaj s 44 drugimi dijaki in bivšimi dijaki ter obilico škatel slovenskih dobrot pridružila organizatorjem našega izleta na avtobusu. Odhodu na skoraj 20-urno pot proti severu je nemudoma sledila prva dolga pevska vaja pod vodstvom študenta glasbe.

Pot nas je v nedeljo najprej popeljala na otok Rømø, kjer bi ob lepšem vremenu na kilometre dolgi peščeni plaži lahko opazovali na tisoče zmajev – ampak začuda vetra ni bilo od nikoder, pa tudi ljudi, ki bi spuščali zmaje, ne. Vrnili smo se na polotok (Jutlandijo) in se nastanili v najstarejšem danskem mestu – Ribe. Tukaj smo se prvič srečali tako z muhastim danskim vremenom kot z danskimi Vikingi, ki so Dancem še kako v ponos; proti večeru pa je sledil ogled mesta s tradicionalnim nočnim čuvajem.

Danska 2016

Naslednji dan je bil naš cilj še severneje – obisk gimnazije v Nykobingu na »otoku v celini«, Morsu. Na poti do tja smo si ogledali še kipe štirih belih mož na Esbjerški obali in se vrnili v otroška leta v Legolandu v Billundu. Zvečer so nas dodelili svojim gostiteljem dijakom in odšli smo prenočit k pristnim danskim družinam.

V zgodnjih urah smo bili prisotni pri pouku, kasneje pa smo z dijaki gostitelji odšli na krajšo ekskurzijo. Ta večer je po neštetih vajah in generalkah sledil slovenski večer – prireditev, ki je našim gostiteljem predstavila vseslovensko kulturo: hrano, ples, pesmi, turizem ipd. Večer je postal uspešnica in se zavlekel do jutranjih ur.

V sredo nas je čakala dolga pot, saj smo od Morsa odhiteli proti Københavnu. Prvi postanek je bil v Århusu, drugem največjem danskem mestu, in sicer ogled moderne galerije z mavrično panoramo na vrhu, nato smo po »pohodu« na najvišjo dansko goro Ejer Bavnehøj s častitljivimi 175 metri nadmorske višine odšli še v Odense, rojstni kraj svetovnega pravljičarja Hansa Christiana Andersena.

Še več o Vikingih smo izvedeli  v večjem muzeju s pravimi, restavriranimi vikinškimi ladjami, v Roskildu. Tukaj smo si ogledali tudi katedralo z grobnicami številnih predstavnikov kraljevih družin. Po ogledu še ene gimnazije pa nam je popoldne začinil v Hamletovega prijatelja Horacija oblečen uslužbenec gradu, ki nam je strnjeno podal zgodbo o Hamletu na gradu Kronborg, kjer naj bi Hamlet živel. Dan smo zaključili s piknikom v idiličnem grajskem parku gradu Fredensborg.

Zadnje dni smo uživali v prestolnici, Københavnu. Seveda smo začeli ob znamenitem kipu male morske deklice, nadaljevali z opero, turistično ulico Nyhavn, okroglim razglednim stolpom Rundetaarn, gradom s kraljevo zakladnico … Pot nas je zanesla vse do slovenskega veleposlaništva, kjer so se našim danskim rojakom ob naši izvedbi pesmi Slovenija, od kod lepote tvoje rosile oči. Zvečer smo se še enkrat prepustili adrenalinu v zabaviščnem parku Tivoli.

Spakirali smo kovčke in se še zadnjič odpravili v prestolnico, tokrat uživat prosti čas – takoj po sprejemu v parlamentu. Dodobra smo se napolnili na večerji pred povratkom domov. Smrtno tišino na avtobusu, spremenjenem v spalni vagon, je še tu in tam prekinil kak vesel glas, ki je še poslednjič v tem tednu pel že vsem predobro znano dansko himno.

Povezali smo vso Slovenijo in z našo predstavo »osvojili« Dansko, združili moči v pevskih zborih in večernih nazdravljanjih, premerili to evropsko kraljevino po dolgem in počez in videli skoraj preveč za en teden – a karkoli gnilega je bilo v deželi Danski, mi tega gotovo nismo našli.

Anže Kac

Danska 2012

Srednja šola Slovenska Bistrica že vrsto let tesno sodeluje z Društvom slovensko−danskega prijateljstva. V okviru tradicionalnih srečanj sta se v začetku septembra 2012 dijakinji Marjeta Capl (3. b) in Monika Firer (3. a) udeležili devetdnevnega potovanja na Dansko, kjer sta, skupaj z ostalimi udeleženci iz vse Slovenije, uspešno predstavljali našo državo in šolo. Svoje potovanje sta strnili v dnevniški zapis in PPT-predstavitev.